Den 23 december (dagen före julafton) och under mellandagarna stänger vår kundservice klockan 16.00. Läs mer.

Betalning och fakturor

Har du frågor som rör fakturor? Här hittar du svar på de vanligaste frågorna. Om du inte hittar svaret du söker nedan är du välkommen att kontakta oss.

Vanliga frågor och svar kring betalning och fakturor

  • Eftersom fakturan innehåller personuppgifter kan vi inte mejla ut fakturaspecifikationen direkt till er. Ni kan dock ansluta er till en e-fakturaleverantör för att få era fakturor digitalt.

  • För att ändra din mejladress behöver ni kontakta er e-fakturaleverantör.

  • Du anmäler vilket konto du vill ha återbetalningen till helt digitalt via vår företagstjänst.

    Är du redan ansluten till Företagstjänsten så loggar du in här.

    Om företaget ännu inte är anslutet så gör du det här.

    Du som inte vill eller kan använda Företagstjänsten kan använda det här digitala formuläret.

  • Det går inte att ändra förfallodatumet. Vi tar inte ut någon dröjsmålsränta om betalningen inkommer senare.

  • Via vår Företagstjänst kan du hämta kopia på dina fakturor. Där kan du även se om en faktura är betald eller inte.

    Är du redan ansluten till Företagstjänsten så loggar du in här.

    Om företaget ännu inte är anslutet så gör du det här.

  • Rapport på dina inbetalda premier under året hittar du digitalt i vår Företagstjänst.

    Är du redan ansluten till Företagstjänsten så loggar du in här.

    Om företaget ännu inte är anslutet så gör du det här.

  • Vi ställer ut fakturor först när den tidigare fakturan är betald. Detta kan vara orsaken till att du inte har fått din faktura.

    Känner du dig osäker på vad som gäller för er, vänligen kontakta oss.

  • Om svaret på din fråga inte finns beskrivet här kan du alltid kontakta oss

Inbetalning från utlandet

De här uppgifterna ska du använda när du gör en inbetalning till oss från utlandet.

De allra flesta av våra fakturor börjar på siffran 4, men om ni är på ett äldre avtal kan det vara bra att  dubbelkolla på fakturan så att inbetalningen skickas till rätt konto.

  • Bank: Danske Bank
    Clearingnummer: 1363
    Kontonummer: 0071813
    IBAN: SE7212000000013630071813
    SWIFT: DABASESX
    VAT nummer: SE663000257101

  • Bank: Danske Bank
    Clearingnummer: 1363
    Kontonummer: 0071880
    IBAN: SE0912000000013630071880
    BIC/SWIFT: DABASESX
    VAT nummer: SE663000257101

  • Bank: Danske Bank
    Clearingnummer: 1363
    Kontonummer: 0071856
    IBAN: SE7512000000013630071856
    BIC/SWIFT: DABASESX
    VAT nummer: SE663000257101

Skicka in din fråga till oss

Om du inte hittar ditt svar här får du gärna kontakta oss.

Skicka in din fråga